تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۸
بیل
کارلی یکی از سرمایهگذاران موفق آمریکایی در پیامی توئیتری درباره
کتابهای مفید در حوزه تکنولوژی صحبت میکند و اعتقاد دارد همه کارفرماها
در حوزه تجارت و تکنولوژی باید این کتابها را مطالعه کنند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)
به نقل از سیانبیسی، «بیل کارلی» یکی از سرمایهگذاران موفق آمریکایی
در شرکتهای مختلف این کشور سرمایهداری است. مجله مشهور فوربس در سال 2018
نام او را در فهرست موفقترین سرمایهگذاران در حوزه تکنولوژی قرار داد.
کارلی در بسیاری از شرکتهای موفق آمریکایی مثل زیلو، اوبر و گلسدورز سهام
دارد و موفقیت خود را در خواندن کتابهای اقتصادی میبیند. کارلی در پیامی
توئیتری پنج کتاب معرفی کرده است و میگوید هر کارفرمایی که بخواهد
سرمایهگذار خوبی باشد باید پنج کتاب زیر را خوانده باشد:
خون بد: رازها و دروغهای سیلیکون ولی نوشته جان کاریرو
در سیلیکون ولی یا همان دره سیلیکون ایالت کالیفرنیا تقریباً تمام شرکتهای
تکنولوژی مشهور قرار دارند. در بین این شرکتها تولیدکننده موفقی مثل
«ترانوس» دیده میشوند که این کتاب درباره مالک و موسس آن نوشته شده است.
«الیزابت هولمز» موسس و مدیر این شرکت در کشور آمریکا با عنوان استیوجابز
مونث خطاب میشود. شرکت وی طراح ابزارها و نرمافزارهای تست سریع خون انسان
است. کارلی در پست توئیتری خود درباره این کتاب نوشته است: «تمام کسانی که
میخواهند در عرصه تجارت و صنعت موفق شوند، درسهای بسیاری از این کتاب
میتوانند کسب کنند.»
استراتژی رقابتی: تکنیکهایی برای تحلیل صنایع و رقبا نوشته مایکل ای. پورتر
این کتاب که تا کنون شصت بار به زبان انگلیسی تجدید چاپ شده است به 19 زبان
زنده ترجمه شده است و هر سال نیز مشتریهای فراوانی دارد. مایکل پورتر
اقتصاددان آمریکایی به پیامبر برنامه ریزان استراتژیک شهرت دارد. پورتر
مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هاروارد در رشته مدیریت و مدرک
دکترای خود را در رشته اقتصاد کسب و کار از همین دانشگاه اخذ نموده است. وی
جزو چهار فردی میباشد که در صد سال گذشته توانستهاند در دوران جوانی
استاد دانشگاه هاروارد شوند. کارلی در کنفرانسی در سال 2017 درباره این
کتاب گفته بود که تاثیرگذارترین چیزی است که در طول عمرش خوانده است.
عبور از پرتگاه نوشته جفری ای. مور
در توضیح این کتاب اینگونه آمده است که هر کسی بخواهد همه چیز را درباره
بازاریابی و فروش محصولات حوزه تکنولوژی بداند، باید از مطالب درون این
کتاب استفاده کند. آخرین نسخه بازنویسی این کتاب در سال 2014 منتشر شد که
استراتژیهای جدیدی در حوزه بازاریابی در دنیای دیجیتال نیز به آن اضافه
شده است. تمام راهکارها و روشهای پیشنهادی در این کتاب بر مبنای جستجو و
سرمایهگذاری در اینترنت بیان شده است. به اعتقاد نویسنده در عصر امروزی هر
کسی بخواهد در عرصه تکنولوژی و محصولات مربوط به آن کار کند باید به طور
کامل به اینترنت تسلط داشته باشد.
مشکل مبتکر نوشته کلایتون کریستنسن
استاد دانشگاه اقتصاد دانشگاه هاروارد در این کتاب درباره علت اینکه بعضی
از شرکتها موفق میشوند و بعضی شکست میخورند، بحث کرده است و به خوبی به
نقش تکنولوژیهای جدید در این مسیر اشاره میکند. کلایتون اعتقاد دارد
شرکتها و تولیدکنندهها و به طور کلی تمام مخترعین و مبتکرین باید خودشان
را با پیشرفتهای تکنولوژی وفق داده و در مسیر رشد سریع دنیای جدید قرار
دهند.
استارتاپ: افسانهای از سیلیکون ولی نوشته جری کاپلان
در این کتاب نویسنده تجربیات خودش را از کار در شرکت کامپیوتری نوشته است
که کارلی میگوید این کتاب نوعی ضبط صوت مکتوب از تجربیات کاپلان از دنیای
اقتصادیاش است.
دوشنبه 18 تیر 1397 ساعت 01:00